Finding an ending is harder than finding a start

Det är när du förlåter, du kan gå vidare men hur kan man förlåta när personen som sårat dig har gett dig tårar som runnit ner för dina kinder, som har varit i dina tankar under sömnlösa nätter och som har gett dig skyldighet för något som aldrig var ditt fel. Personen som har gjort så du har svårt att le, även i det bästa stunderna. Varför förlåta när de inte är värda förlåtelsen? Det finns ingen förklaring eller bevisning som gör saken bättre för det har hänt. Det var inte ett misstag för det är ett val. Man väljer att göra något, ett misstag är något man kan ångra sen men när du är i den situationen mellan att välja den säkra vägen som leder till något positivt eller den andra vägen. Det finns inget rätt eller fel i valet, det är du och din vilja som väljer. Även om du vill gå vidare med hela ditt hjärta så kan du inte, inte förrän du förlåtit så här står jag nu, förlåter er båda två för allt ni gjort mot mig. För alla tårar som rann så förlåter jag er för ska jag vara fullständigt ärlig så tycker jag synd om er, jag tycker så synd om er båda två. En av er för du tydligen inte kan få något annat, du har ingenting, du betyder ingenting och du andra för att du krossa mig, mina känslor och allt som de innebär. Det är synd om dig för du skulle fått uppleva något underbart, något otroligt men du kommer aldrig få se den sidan av mig, inte ända in på djupet för du "förstörde" mig, ni båda två. Så tack för att ni gav mig lärdom att jag ska göra som jag alltid gjort, hålla det för mig själv. Så jag förlåter er, men jag kommer aldrig glömma. Jag kommer alltid ha den lilla biten kvar och påminnas om det varför jag försvinner när det händer något för nära. Och jag vill bara säga att det finns ingen som känner som jag gör just nu och det finns ingen som känner som just du gör nu heller för varje händelse har sin egen orsak, sin egen historia och det är de som sätter sina spår. Det finns ingen som har säga hur du ska tycka, känna eller göra för dem vet inte hur du har det. Även fast de har hänt likadant med dem så är inte det samma sak för det är en annan historia med en annan bakgrund och andra personer men som varje saga har sitt slut så har jag mitt slut med denna delen..


Kommentarer
Postat av: Olivia

Stå på dig sötnos!

2012-01-11 @ 23:30:16
URL: http://omass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0