Why care when nobody else does?

Okej. Jag får damp. Skojar inte. Moa sa idag något som verkligen är sant om mig att jag inte bryr mig. Jag bryr mig inte om mina "ex", jag bryr mig inte om vänner som svikit, jag bryr mig inte om saker som är helt onödiga att bry sig om. Varför ska jag vara ledsen över att en vän har svikit? Jag fick ju bara reda på sanningen om vad för slags person hon/han är. Varför ska jag vara ledsen över mina ex? Det är ex av en anledning, de är exempel på vad jag inte ska satsa på i framtiden. Så varför gå runt och va ledsen över smågrejer som detta? Är något menat att det ska va, så kommer det bli annars skit samma. För vem kommer bry sig om 10 år när vi gått ut skolan, hälften har flyttat från Helsingborg och hälften har glömts bort. Vem bryr sig om vem som älskade vem, vem som sårade vem eller vem som svek vem för det är bara ett kapitel på vårt liv som vi kommer säkerligen glömma. Jag planerar inte att titta tillbaka på mina 3 år på gymnasiet och påminnas om att jag var ledsen för det finns ingen tillräckligt stor anledning för mig att bry mig om någon, speciellt inte killar. Säger det nu för jag vet att jag har många vänner som är ledsna över att deras killar/ex behandlar dem dåligt och ja, killar är svin. Tjejer är svin. Skit i vilket, umgås med dina vänner. Uppskatta dem som finns där och skit i resten. Bry dig inte om någon som inte bryr sig om dig. SÅ, sagt, gjort och taget!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0